Tuesday, March 27, 2012

Anam Caras

Efter en underbar familjehelg med strålande solsken och i sällskap av mina egna pojkar och min älskade söstra Therése, sitter jag nu på stiftsgården Breidagård där vi med jobbet har arbetsdagar.
Vi har haft bra diskussioner, njutit av god mat och nyss kommit tillbaka från en promenad längs med sjön och i ackompanjemang av vårens fåglar. Jag känner mig styrkt till kropp och själ!

Att komma till Åsens Djur och hälsocenter är också det en lisa för själen. Här finns en förunderlig ro där alla är välkomna, såväl synliga som osynliga vänner och besökande. Här tittar tomtar fram runt stallknuten och susar gamla damers närvaro runt i rum och sal. På ängen i dungen ekar vikingars rop och korpars rop, och i tipin finns schamanens styrka.
Här finns hästar att lära oss lugn och en åsna som stjäl allas hjärta.
Och framförallt finns här min vän, själasyster och tvillingsjäl, som känner mig så väl som någon kan känna en människa. Tillsammans har vi varit i många liv, och i detta har vi vandrat sida vid sida månget steg; ramlat och tillsammans kommit på fötter igen och har ingenting att dölja för varandra.
Den slags vänskap jag önskar att varje människa någon gång får uppleva.
Inför vår vänskap känner jag oändlig tacksamhet och ödmjukhet.
Tack, Anam Caraste; och med glädje.

Andrew och hans favorit, "totton med stora näsan" - Kasper
Andrew and his favourite, "horsie with the big nose" - Kasper

Åsnegos
Donkey cuddles

Andrew <3 Kasper



After a wonderful family weekend with basking sunshine and in the company of my own two favourite boys and my Therése, I am now watching the sun set at Breidagård where I am with work.
We've had some good discussions, great food and just now a lovely walk along the lake accompanied by the birds of spring. I feel revitalised, body and mind!


Being at Åsens Djur och Hälsocenter is another way of revitalising the soul. Here you'll find a special kind of peace where everyone is welcome, visible as well as invisible friends and guests. The gnomes will peek out from behind the stable door, and the dear old ladies presence still lingers in the rooms of the house. Among the trees in the meadow you'll hear the calls of the vikings and the ravens, and in the tipi the strength of the shaman is tangible. 
Here are horses that show us serenity, and a donkey to steal your heart.
And above all, here is my dear friend, soul sister and twin soul that knows me like noone else. Together we have lived many lives, and in this we have walked a long road side by side; fallen and together stumbled back onto our feet. There is nothing to hide. 
The kind of friendship I wish for everyone to experience. 
A friendship that fills me with gratitude and humbles me.
Thank you Anam Caraste; and I did with joy.

No comments: