Thursday, March 1, 2012

Kärlek utan gränser / Endless love

Smyger som vanligt in till Andrew för att ge honom en sista puss innan jag själv kryper till kojs.
Precis när jag öppnar dörren ser jag hur han, på gränsen mellan sömn och vaka, sätter sig upp. Skyndar mig in och lägger armen bakom hans huvud och lägger honom försiktigt ner igen.
Med båda armarna om min hals drar han mig närmare och ger mig en blöt puss. Leende lutar jag mig än närmare och viskar Jag älskar dig.
Just som han åter glider in i drömmarnas land lägger han handen mot min kind och mumlar Äskar.
Mina ögon svämmar över av tårar, och med hjärtat värkande av kärlek till denna lilla människa ser jag honom borra ner huvudet i kudden och sucka förnöjt.
Min tacksamhet att få vara delaktig i denna lilla människas födelse, och glädjen över att snart få vara med om en ny människas första andetag, finner inga gränser.

True to my habit, I sneek into Andrew's room for a last kiss before going to bed. Just as I open the door I see him sitting up in bed, still caught between asleep and awake. I put my arm behind his back and gently ease him back into bed. 
With both arms around my neck he pulls me close to give me a sloppy kiss. Smiling, I lean in even closer and whisper Jag älskar dig (I love you). 
As he returns to the land of dreams, he puts his hand on my cheek and mumbles Äskar (Love). 
Tears overflow my eyes, and with my heart aching of love for this little person I watch him sink deeper into his pillow and sigh contentedly. 
My gratitude of having given birth to this wonderful little human being, and the joy I feel of knowing that I soon will be there to experience a brand new person's first breath, know no boundaries.