Monday, March 12, 2012

Äntligen!! / Finally!!

Första löpturen på ganska precis 2 månader. Envisa förkylningar har satt effektiva käppar i hjulen, men nu hoppas jag att det är över och att jag kan få komma igång igen. Och så hoppas jag att kommunen sopar cykelvägarna pronto så jag får släppa fötterna fria!
Nåväl, kvällens runda var kort och långsam för att känna mig för. Det är helt klart mer blod som pumpas runt och lite tyngre att andas men i övrigt kändes det helt underbart! Bara 3 km men räknar med att vara tillbaka där jag lämnade in i vintras riktigt snart. Helt underbart!!!!
Zassi var mer än nöjd med upplägget, men tyckte det var lite väl kort...

 

First run in two months. Persistent colds have put a stop to any kind of exercise. But now I hope it's all over so I can start running properly again, and I also hope the council will be out to clear the grit off the streets and cycle paths so I can set my feet free again.
Tonight's run was short and sweet and meant as a test run to see how it felt. It's obviously
more blod pumping around, and the breath was a bit heavier than normal, but otherwise it felt fantastic!! I'm counting on upping the distance and be back to where I left off before winter real soon. Happy Days!! Zassi really enjoyed the running too, but said it was a bit too short....

No comments: