Monday, June 15, 2009

Hundbur/grindar/lastgaller

Att hitta ovanstående passande en Hyundai Elantra är lättare sagt än gjort har jag upptäckt.
Jeppegrindar finns att få tag på, men inget lastgaller. Billigt lastgaller finns att köpa på Biltema, men jag vet av erfarenhet att det inte går hela vägen ut till sidofönstrena, och att det inte alltid sitter så fast som man skulle önska.
Har kollat på en del burar, som inte kostar en hel förmögenhet, men så vitt jag kan se av de olika storlekar som anges finns det inte många burar som faktiskt är i bra storlek i förhållande till bilen.
Vem har väl sagt att det ska vara enkelt!


Det lutar i dagsläget åt att det blir grindar, trots att jag på sätt och vis hellre skulle ha burar, förutsatt att jag hittar ett lastgaller som passar...

Strålande ideér, någon???

4 comments:

Malin said...

Byt bil? :P

Sharon Elhanati said...

Hi sis, Ni var jätteduktiga i dag på klubben.. Var jätteimpad över Ashikis sätt att fokusera.... Well done girl! Tusen kramar

Fragglan said...

Ha ha Malin, vad du är rolig!!

Fragglan said...

Tack söta du! Känner mig som sagt helt nollad, och rätt frustrerad över att inte ha den kunskap jag vill ha... Men men, med din hjälp ska vi väl komma dit med!