Thursday, June 4, 2009

Kerry in Sweden? Härlig träning!

It sort of feels like Kerry has moved to Sweden at the moment, the weather is miserable! Wet, grey and COLD! I don't like it at all...
Where did the beautiful summer go? I think perhaps Siobhan and Jerry took it with them...
Liam has today started his taxicourse, so hopefully he'll soon be driving around in a taxi!

Now, doggy stuff...
Jag har idag haft en telefonsession med min ovärderliga PT Sharon. Vad gjorde jag utan henne?!
Sist vi träffades fick jag råd att ge tydliga signaler om när vi ska vara aktiva, när vi tar en paus, när han gjort fel, avslut osv. I sittandet backar han gärna först, innan han slår ner rumpan, så förslaget där var att träna i ett hörn så att han inte kan backa, och bara belöna för korrekt utförda sitt. Korta pass, 20 sek, sen paus, 20 sek igen, paus osv.
Som belöning använde jag hans middagsmat, dvs rå kyckling. Långt ifrån det mysigaste som finns att hantera, men klart eftertraktat.
Jag gjorde precis som jag blivit instruerad, med jättebra resultat! Mot slutet fick han till ett par riktigt fina, rena sättanden. Och allt med massor med energi! De gånger han inte svarade alls, utan bara satte sig och tittade på mig, vände jag mig om från honom med resultat att han sökte upp mig.
Superduperkul!!!!!!


Kortet har jag lånat av en av kameradamerna - Catrine? - på skyddsträningen i Smedsbo.

2 comments:

Yvonne said...

Hej!
Det låter som en bra övning.
Jag lånar den och prövar på Cibel.
Tydlighet är jätteviktig dom läser av oss som en öppen bok.
Fin bild.
/ Yvonne

Sharon Elhanati said...

Well done girl...... ! Ser fram emot mer träning med dig och A-boy.... Kanske en liten session söndag efter brunchen?
Catch u soon, Love