Thursday, June 11, 2009

Två på en dag...

...måste ju vara rekord!!
Ville bara tala om hur duktig min lill-kille har varit idag! Idag är en sån där dag då man bara njuter av att ha hund!
Vi har tränat lite sitt-utan-att-backa-först, med hjälp av ett hörn och dagens hundmiddag - fläskkotlett. Han var så himla med på noterna idag, efter ett par dagar utan faktiskt träning, och bjöd på ett par jättefina sitt. Även utan väggen som stöd!
Fortfarande med korta korta pass med lite passivitet emellan.
Sedan körde vi lite med musmattan, och där har han verkligen fattat galoppen! Trampar riktigt hårt på mattan, även om inte alltid båda tassarna hamnar rikigt på. Flyttade även bort musmattan en bit längre än vanligt, och det funkade precis lika bra!
Sen tog vi en promenad ut i skogen, bara jag och Ashiki, och jag lät honom gå helt lös. Han kom som ett skott på alla inkallningar, genom blåbärsris och över stock och sten. Fick till och med ett rikgit litet tokryck mitt ute i skogen och sprang som en galning runt, runt, runt.
Jag ser så mycket av min podenco Gizmo i honom ibland, speciellt när han får sina tokryck.
Tänk vad jag älskar denna lilla lurvtuss, som bara funnits i familjen i 2,5 månad!

1 comment:

Heléne & Nitro said...

Det är kul att följa era äventyr:)
Härligt att han var så duktig i skogen idag med inkallningarna.
Ha det så gott
Nitro hälsar till brorsan;)
Hälsningar
Heléne