Monday, May 23, 2011

Kan själv! / I can!

Här har jag gått omkring och funderat på hur jag ska få sötnöten att somna helt i sin egen säng, utan att jag får halvligga i den och gosa, och så visar det sig att det var helt onödigt!
Sån't fixar han ju själv, såklart!
Helt plötsligt vill han äta vällingen nere medan vi tittar på naturprogram på TV, sen går han själv och klättrar upp i sin säng och drar täcket över sig. En sagostund, och vaggvisa, men efter en massa godnattpussar vill han inte ens att jag stryker honom över huvudet! Mycket bestämt knuffade han undan min hand och vinkade åt mig! Ytterligare försvagning i navelsträngen...

Apropå nattning - de flesta små sötungar har snuttefilt eller gosedjur när de är trötta. Vår son har ett gosefödelsemärke. I mitt ansikte. Denna drar han i och pillar på så fort han är trött. Det är inte alltid särskilt skönt, men vad gör man inte...

I've been wondering how to get our little sweetiepie to fall asleep in his own bed, without me sort of half lying in it with him. That turned out to be totally unnecessary.
He's a big boy now, and decides thing like this by himself!
Now, all of a sudden he wants his välling downstairs while watching Nature on TV, then he climbs into his bed by himself and pulls the duvet over him. We read a story and sing a lullaby, but after loads of kisses he doesn't even want me to stroke his head! He pushed my hand away and then waved at me! The umbilcal cord is weakening by the minute...

Speaking of bed time routines - most kids have a comfort blanket or a soft toy to cuddle when they're tired. Our son has a comfort mole. In my face. He pulls at it and strokes it as soon as he's tired. It's not always very comfortable, but what to do...

No comments: