Friday, May 13, 2011

Så kan det gå... / Shite happens....

Efter en lång vecka och lång, men skojig dag, satte jag mig i vanlig ordning på tåget.
Vi rullade ut från perrongen, jag kollade lite fejjan på mobilen och tänkte sen ta upp den "Antologi om tystnad" som jag lånat från en kollega.
Istället tänkte jag att det kunde vara skönt att luta huvudet tillbaka och återfå lite energi innan jag möttes av ett litet yrväder hos mor & far.
Vaknade någonstans mitt emellan start och målgång när Liam ringde och undrade när han skulle möta mig på stationen. Sedan slöt jag de blå igen och vaknade när jag hörde "Mehedeby" ropas ut i högtalaren.
"Vänta här nu, Mehedeby, det är ju på andra sidan Tierp???" Frågade för säkerhets skull tjejen bredvid mig om vi varit i Tierp redan, och javisst det hade vi ju. Eh...Humm...Så tokigt då!
Tur att min storskrattade make förbarmade sig över mig och hämtade mig. I Mehedeby.
Till mitt försvar ska sägas att det är första gången jag försover mig på tåget!
Jag känner en herre som åkte Uppsala-Tierp-Gävle-Tierp-Uppsala-Upplands Väsby-Uppsala. DET är vad jag kallar att försova sig!

After a long week, and a long but fun day I got on the train as usual.
We left the platform, I checked Facebook on the mobile and then contemplated reading the book about silence I've borrowed from a colleague.
But in the end I settled on getting some rest before meeting our little hurricane of a son at my parent's.
Woke up somewhere in between start and finish when Liam calledl. He wanted to know when to pick me up at the train station.
I closed my pretty little eyes again and woke up when "Mehedeby" was announced in the speaker system.
"Hang on now! Mehedeby, that's on the other side of Tierp??" Just to be sure, I asked the girl next to me, and she confirmed what I already knew - we'd already passed Tierp. Eehh...Hrm....Ooops!
Luckily enough, my laughing hubby came to pick me up. In Mehedeby.
But, I know someone who travelled Uppsala-Tierp-Gävle-Tierp-Uppsala-Upplands Väsby-Uppsala. That's what I call missing your stop!

No comments: