Wednesday, May 4, 2011

Lottodax? / Time for the Lotto?

Tänk vad det är underbart att rida ibland!! Hopplektion för tantgänget idag (hur gick det till lixom, från aktiv tävlingsryttare och förebild till lektionsryttare i tantgrupp som väl knappast kan kallas förebild..) och heja heja vad vi är duktiga! Bästaste Spirit skulle jag köpa i morgon om jag hade ett gäng 10 000-lappar över. Ibland, och bara ibland, hittar man en häst som allt känns lätt och rätt på, en häst som man känner sig som hemma på. Och då är ridningen så underbar, så lätt, så fantastisk! Kanske dags att spela på lotto kanske??

På det hela en bra avslutning på en halvbra dag och en kväll där jag VÄGRAR jobba, trots att jag egentligen borde lägga en timme eller två på den där dagen i maj. Men, ikväll tänker jag ladda batterierna och bara ta det lugnt och titta på Greys.

Sometimes horseriding is just truly wonderful! Our Oldies gang had a show jumping class today (hmm...how did I go from being a show rider and a role model to taking lessons in an Oldies group??) and we are just so good!! If only I had a bunch of really big notes with lots of zero's I'd by the bestest Spirit in a heart beat! Sometimes, and only sometimes, you find a horse that makes riding so easy, a horse that you simply feel at home on. And then, riding is simply wonderful. Maybe this is the right time to play on the Lotto?!

In all, a very good ending to a day that's only been ok, no more, and an evening where I REFUSE to work even though I really should put an hour or two into that day in May. But, tonight is a night of re-charging the batteries, relax and watch Grey's.

No comments: