Friday, August 26, 2011

Krasch BOM bang


Pling pling pling pling....
Den röda lampan blinkar och tåget närmar sig på avstånd.
Alla bilar stannar och väntar, att hamna under ett tåg är ju inte att rekommendera.
Alla utom en bil, för den klipper hela j-la bommen så gulfärgade träflis ryker åt alla håll och kanter.

På tåget sitter vi pendlare och undrar varför vi helt plötsligt står stilla. Och varför vi kommer en halvtimme för sent till jobbet.
Jo, för att någon mindre mentalt utrustad människa tycker att röda lampor och plingande vid en järnvägsövergång betyder GASA- DU KANSKE HINNER!!
Suck...

På ett mer medmänskligt plan hoppas jag att människan helt tog fel på gas och broms...
(fast då ska man fantamig inte ha körkort, viskar o-medmänniskan på min vänstra axel)

Pling pling pling...
The red light flashes and the train is coming closer to the level crossing.
The cars have stopped and are waiting patiently. Ending up under a train is not to be recommended.
All the cars but one, who runs straight through the wooden bar sending yellow splinters flying through the air.


On the train, the commuters are wondering why on earth we have stopped. And why we're half an hour late for work. 
Simply because some eejit with lesser mental abilites thought that the pling-plong'ing and flashing red lights meant SPEED UP - YOU MIGHT MAKE IT!
Gaaaahhhh....


On a more compassionat level, I hope that the poor person mistook the accelerator for the brake...
(The little less-compassionate me sitting on my left shoulder whispers "Then you shouldn't bloody be driving...)

2 comments:

Mackan said...

Vilken tur att det inte blev en tågolycka av det hela!

Nu har jag läst om din barfotalöpning! Min spontana reaktion - Häftigt!
Men sedan... Aj!
Beundrar dig!!

Sara said...

Mackan, jag skyller det helt på Sharon. Hon ska inte plantera såna idéer i mitt huvud...
Men jag är helt såld på det, så himla skönt!!!! Prova vettja! (Förslagsvis på gräs...:D)