Tuesday, August 30, 2011

Äppel päppel / Apples

Husmorskväll med äppelmoskok. Moset fick med beröm godkänt av maken, och även av mina egna smaklökar. Nu ska det svalna lite och sen tänkte jag trycka in det i frysen. Riktigt hur jag ska få plats vet jag inte, men finns det hjärterum finns det stjärterum. Även i kalla utrymmen som frysar. 
Här även till terriertösernas stora glädje dammat av klickern, men känner mig som ett stort hack i skivan. Ingen nytt lixom, och ingen inspiration. Men, de var rätt glada ändå. 
Vill så gärna vara så där härligt peppig och superengagerad i mina härliga vovvar, men jag kommer aldrig längre än till tanken och önskan. Freestyla som Stina, valla som Mackan eller vara allmänt skitduktig som Sharon. Istället får jag nöja mig med att vara jag, och satsa på att kanske bli så bra när jag har lite mer egentid kanske. Eller så forstätter jag att "samla" på mina övergivna, oönskade hundar och älskar dem så mycket jag bara kan. 
Ett som är säkert är i alla fall att jag ska hoppa häst i morgon, och på kräftskiva på slottet på torsdag. Och det är inte kattpiss det inte!

House wify evening where I've made apple sauce. Hubby gave it the highest score, and my taste buds was quite partial to it as well. It is now left to cool down, and I will then try and find some space for it in the freezer. Might be easier said than done, but I'm sure I'll make it work somehow.
To the terrier lasses great joy, I dusted off the clicker and spent some quality time with them. I do feel like an old record on repeat though, same old same old and poor inspiration. But they seemed happy any way. 
I would so love to be really into dog training and do it well; do freestyling like Stina, herding like Mackan or just be overall really good with dogs like Sharon. But, for the time being I'll simply settle with being me. Maybe I can transform once I have some more time of my own. Or, I'll just continue "collecting" abandoned and unwanted dog and give them all the love they deserve. 
One thing is for sure, and that is that I've got a jumping lesson at the riding school tomorrow, and a cray fish party at the Castle on Thursday. And that's no muck either!

3 comments:

Sharon Elhanati said...

Älskar din blogg! Ingen är så bra på att vara dig - som just nu......

Mackan said...

Dina hundar gillar hack i skivan och vill inte ha någon vallande, trallande matte. ;) Du har en annan tid i livet just nu med så mycket innehåll av annat än hundnörderi. Jag kan känna ibland när jag tänker tillbaka att...Vad gjorde jag den sommaren mer än tränade hund?

Hundar är ändå lyckligast av att få gå ut och gå ibland och däremellan leva med kärleksfulla människor.

Är så himla imponerad av dig som springer barfota! Tanken är så härlig när du beskriver den, men nä...hu...Jag har inte gått barfota alls i sommar nästan.

Idag har jag ont i benen. Blir aldrig en asfaltslöpande maratonkvinna av mig. Men lite lagom så där ...det blir bra. OCH förstås Tjurruset nästa höst!! :D

Kram

Sara said...

Tack rara underbara ni! Ska försöka låta komma ihåg att allt har sin tid...
Och nu är det tid för, lång, uppladdning till Tjurruset!! Som banne mig ska genomföras på bara fötter!!!