Sunday, August 7, 2011

Riktig gråt / Real tears

Har hämtat älsklingen hos mormor och morfar, och även blivit utfodrade och bastade. Härligt, och lite vemodigt nu när semestern är inne på sina sista skälvande timmar. Imorgon ringer klockan kl 5 och en arbetsvecka tar sin början. Jag vilar dock i att min första semester med Andrew har varit underbar på alla sätt och vis.
Jag tror dock att den sista veckans händelserikedom och avsked har varit väldigt omtumlande för Andrew. Ikväll hade han jättesvårt att somna; grät hjärtskärande och ville inte släppa taget om mig. Inte förrän vi la oss i vår säng och jag låg i fosterställning med honom ihopkurad mot min mage lugnade han ner sig och somnade.
Nästa vecka ska han vara hos mormor och morfar på dagarna, och då ska de passa på att hälsa på på dagis ett par gånger inför återstarten veckan därpå. Hoppas så att det kommer att gå bra.
Nu ska jag tillbringa återstoden av min semester med Midsomer Murders.

We've now picked up Andrew at mormor and morfar's, and have also been fed and sauna'd. So nice, and also a little bit sad as my holiday is rapidly coming to an end. Tomorrow the alarm will go off at 5am, and a working week will begin. I am so pleased with my first holiday with Andrew. It has been wonderful in every possible way!
I have to say though, that the past week's events along with all the good byes have had a greater impact on Andrew than we thought it would. When I put him to bed tonight, he really cried and would not let go of me. Not until we cuddled up in our bed, with Andrew curled up into a little ball by my belly did he settle and finally fell asleep. 
Next week he'll be at mormor and morfar's during the days, and they will then go to the creche and visit a couple of times before starting again the week after. I really hope him starting again will be as easy as when he first started. 
Now I'll spend the rest of my holiday watching Midsomer Murders. 

No comments: