Saturday, August 6, 2011

Kvällssol / Evening sun

En sen middag från Mengs Thai avnjuten i kvällssolen på altanen, tillsammans med ett glas rosé. Dagen som började med avsked och regn avslutas på allra bästa vis! Vore det inte för min tjyvtjocka näsa och begynnande dunderförkylning vore den alldeles perfekt.
Straxt försvinner jag in i den underbara och bisarra värld som Mary Ann Shaffer skapat i feel-good-boken "Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap", och ser fram emot en lååååång sovmorgon. Eller åtminstone en morgon där jag får sova tills jag vaknar alldeles utan hjälp, och får tillbringa den i tystnaden med en kopp te och en bok.
De som känner mig vet att mina sovmorgnar sällan sträcker sig längre än till kl 8, men vem vet - i morgon kanske jag förvånar mig själv!!
Ta hand om er där ute i den stora vida världen!

A late dinner from Meng's Thai, eaten in the evening sun on the front porch and accompanied by a glass of rosé. A day that begun with good byes and rain, is finished in the very best of ways! If it hadn't been for my really stuffy nose and what may well turn out to be a really bad cold, it would have been perfect.. . 
Soon I'll dissapear in the wonderful and slightly bizarre world created by Mary Ann Shaffer in the book Guernsey's Litterature and Potato Peel Pie Society, and look forward to a long lie in tomorrow. Or at least to wake up without any form of help, and then spend the morning in silence with a cup of tea and a good book. Those who know me well, know that my lie in's rarely stretches beyond 8am, but who knows - I might just surprise myself tomorrow morning!
Take care of yourselves out there in the big wide world!

No comments: