Wednesday, June 1, 2011

Halvdag / Half a day

Hur kan det komma sig, att den dag jag enligt konstens alla regler ska jobba halvdag finner mig själv arbetandes långt efter den tid då jag skulle ha slutat?
Anledningen till detta stavas enkelt D A T O R J * V E L.
Den funkar som ett urverk när jag vill surfa nödvändiga saker som... bruksanvisning för tandpetare eller hur man enklast böjer en banan i rätt form. Typ.
När jag däremot absolut MÅSTE boka ett hotellrum i New York, och göra det NU - ja se då funkar fanstyget inte alls. Sanning med modifikation, datorn fungerar, men inte det trådlösa nätverket. Sanning med modifikation igen. Nätverket fungerade fint så länge jag inte kopplade upp mot jobb-servern.
Och behövde jag var uppkopplad mot servern?? Ja men självklart. Annars kom jag inte åt mailen på något bra sätt. Frustrerande. En aning bara...
Efter osedvanligt många fula ord, lyckades min kära make på något sätt få igång burken och jag kunde på omvägar göra det jag behövde göra. Långt efter min egentliga arbetstids slut.

Men dagen fick en underbar avslutning - hopplektion på underbare Spirit!!! Åh, vad jag vill vinna på lotto så att jag kan köpa honom... Hmmm...kan det vara så att jag måste köpa en lott först då??

How can it be, that the on the day where I should only work half a day I find myself still working away long after when I should have finished?
To answer my own question in a simple way - B L O O D Y C O M P U T E R!
The sodding thing runs like clock work when I surf the web for useful things like a user's manual to toothpicks, or how to bed the banan into perfect shape.
But when I HAVE TO book a hotel room in the Big Apple, and do it NOW - the stupid piece of machinery won't work. Or rather, the computer itself works, but not the wireless network. Or rather again, the newtork itself works as long as I don't connect to the job server.
Do I need to be connected to the job server?? Well, of course. That's the only way I can get to my inbox in a good way. Frustrating?? Only a smidgeon.
After a shocking amount of bad words my dear hubby managed somehow managed to get it working and I could finally do what I had to do. Long after when I should have finished.

But, I got to finish my day in the best of ways - jumping lesson on the fabulous Spirit. I soooo wish I could win the Lotto and then buy this horse of my heart. Maybe I should start by actually playing on the lotto...

No comments: