Monday, June 13, 2011

Nähä. Jaha. / Mhm..Okej..

När det inte blir som man tänkt sig, får det bli som det blir.

Hade med anledning av mitt inlägg i fredags tänkt ladda upp ett klipp av Jonas Gardell som pratar om en likartad upplevelse. Nu hittade jag såklart inte just det klippet, men istället ett annat med samme man. Jag är en stor Gardell-fan, men har full förståelse för att han "går på nerverna" på en del, han är ju ganska speciell.
Hur som haver, det här är klippet jag hittade, och som jag i vanlig ordning skrattade gott åt. Håll till godo, så här på måndag morgon.

Inatt har vi haft vår lille ängel utackorderad, och det visade sig att Liam och jag hade lite olika uppfattningar om vad en barnfri eftermiddag/kväll borde ägnas åt. Han hade sett framför sig en bra film och lite mys i soffan. Jag drog igång med storstädning som för en gångs skull kunde genomföras utan avbrott... Så kan det gå.
Men vi avslutade i alla fall med Midsomer Murders, och då satt jag still i soffan nästan hela tiden. Utom i början då jag strök och hängde upp nya gardiner. Och sen virkade jag lite på den sköldpadda jag påbörjat sen tidigare, men jag satt i alla fall still då.
Har jag sagt att jag inte är så bra på att sitta helt sysslolös??
Vi sov i bäddsoffan nere i lekrummet i natt, för att det är som en bastu uppe. När jag kröp till sängs upptäckte jag hur infernaliskt hård soff-sängen är, och tänkte att det här blir ju intressant. Antingen sover jag inte en blund, eller så kommer jag att för en gångs skull att vakna utan världens ryggvärk. Och i så fall vet jag utan tvivel att min säng är för mjuk.
När klockan ringde i morse vaknade jag utsövd och med en rygg som ny! Dags att köpa ny säng tror jag visst...

When things don't turn out the way you planned, you'll have to make do with what you have.

Following my post from last Friday I wanted to upload a clip with my favourite comedian, Jonas Gardell. Of course I couldn't find that clip, but another one instead. One that happens to be somewhat of a favourite. Unfortunately it oncly came with the Swedish subtitles, so won't be of much use to you non-Swedish speakers, but you'll find the link above if you want a Swedish lesson.

Last night little mister Higgins stayed with his grandparents, and as it happened Liam and I had quite different ideas of how this child free evening should be spent. He'd envisioned cuddling up on the couch watching a good film. I started cleaning the house from top to bottom. It isn't often I get a chance to do this uninterrupted.
But at least we finished off with Midsomer murders on the telly, and I sat still almost the time. Apart from when I ironed and put up the new curtains. And then I did some crocheting, trying to finish off the turtle I started the other day.
Have I mentioned that I'm not very good at not having anything to do??
Because it's sooo warm upstairs, we decided to sleep on the sofa bed in the playroom. Getting into bed I realised how very hard that sofa bed is, and thougth that I'll either not get any sleep at all, or I'll wake up without the back ache that I always seem to have in the mornings these days. That would also mean that my bed upstairs is way to soft.
When the alarm went off this morning I bounced out of bed with a back as good as new. Think it's time to get some new beds...



No comments: