Thursday, June 2, 2011

Terriertankar / Terrier thoughts

"Äh, vadå, måste vi åka hem nu? Precis när jag har somnat så himla skönt i fåtöljen... Aldrig tar de hänsyn till mig... Fattar de inte att jag är trött nu. Det har varit en lång dag. Sprang hela vägen hemifrån till mormor och morfar, sen kolla igenom trädgården och en prommis. Mat som skulle ätas (fast det har jag ju inget emot...) och tallrikar att diska. Sen kom kusin F, och snodde solsängen som mormor och morfar ställt fram åt mig och syrran, mitt i solen! Jaja, henne lyckades vi tränga bort ganska snart, och låg så skönt och snarkade där när matte och husse kom. Underskatta aldrig två terriertöser!
Lite käk igen, ja inte för oss såklart för matte har minsann bestämt att vi bara får mat två gånger om dagen, medan hon själv stoppar mat och godsaker i kakhålet vid varje tillfälle. Är det rättvisa va? Jag bara undrar!!
Var lite putt över det faktiskt, så när de fick för sig att vi skulle springa efter cykeln hela vägen hem igen, då gick jag i strejk! Gick så långsamt det bara var möjligt, och bara när de skrikit sig hesa på mig. Helst skulle jag vänt om och gått tillbaka till mormor och morfar. Och sen då, när den där taxin kom och körde precis där jag saaakta tassade fram på vägen, då fick hon nästan ett koleriskt anfall och det hela slutade precis som jag hade planerat! Hon la en mjuk tröja i cykelkorgen, och sen fick jag sitta där. Väldresserad, det är vad hon är min matte!!
Husse som körde mig, han mumlade nånting om förlorad manlighet och bogvarning eller nåt. Han är ju inte heller riktigt riktig, vad 17 har bogar med mig i cykelkorg att göra?
Men värst är ju ändå syrran, hon fattar bara ingenting! Hur kan man överhuvudtaget bli så glad över att få springa i full fart? När man kan bli skjutsad runt som den prinsessa man är? Nä, mycket mat och lite motion, det är mitt recept på ett gott liv!"

"What? Do we have to go home now? Just as I'm super comfy on the armchair...They never take what I want into consideration. Don't they get that I'm tired? It's been a long day. Had to run all the way here from home, then check through mormor & morfar's garden and go for a walk. Food had to be eaten (don't mind that at all) and plates to wash. Then our cousin F came and stole the sun bed that mormor had put out in the sun for us. But we managed to get her off it quick enough. Never underestimate the power of two terriers... We were snoring away in peace and quiet when mum & dag came and woke us up.
Then food again. Well, not for us. Mum has decided that we only get to eat twice a day, while she stuffs her face with food and biscuits all day long. Is that fair??? I'm asking, is that fair?
I was mildly annoyed about that actually, when they then decided that I had to run all the way home again I went on strike!
I walked as slowly as possible, and only after her shouting herself hoarse. If I'd had it my way, I would have turned around and gone back to mormor and morfar.
And then, when that taxi came driving exactly where I was walking on the road, she had a complete fit and it ended just as I had planned it. She put a soft jumper at the bottom of her bike basket, and me on top of the jumper. I sure have her well trained, my mum!!
Dad who rode the bike mumbled something about looking less of a man, and then something about looking queer. As if my sitting in the basket would have anything to do with that, he's always been weird!
But the worst bit is my sis, she just doesn't get anything! How can anyone be happy about running like mad?? Especially when one can be driven around like the princess one is? Nah, lots of food and little exercise is my recipe for a good life!"

1 comment:

Sharon Elhanati said...

Heheeeeeheeeee..... Du - dina girls kommer att avguda min Koeboy...... Du är SÅ skyldig mig ett besök på Barrvägen.... Vet du det sis?????????? Ni måste komma hit snart... Mulle längtar så ... Ja sorry - inte efter moster - utan efter A och L..... As U could guess...;-)))

Love ya
Sharon