Thursday, June 30, 2011

Bär bär? / Berrie bearers

Är de inte fina, mina musöron? Alldeles ludna och mjuka. Precis som...som...musöron!
Aren't they pretty my "mouse ears"? All fluffy and soft. Just like...like...mouse ears!


Röd chili och tomater längst bak. Mango, och  två krukor med gojibär längst fram.
Hoppas att allt bär frukt!
Red chili and tomatoes at the back. Mango and two pots of goji berries in the front.
I hope they will all bear fruit!

Mitt lilla mirakel, mangoplantan. Den stod länge med plastpåse över krukan för att hålla kvar värmen, utan att någonting hände. Sen ställde jag ut den på altanen, och plötsligt tittade en liten brungrön stam med
blad på fram. Det ska bli så spännande att se hur den växer i sommar, och hur jag får den att övervintra!
My little miracle, the mango plant. It stood for ageswith a plastic bag over the pot to conserve heat, without anything happening. Then I put it out on the terrace, and all of a sudden this little brown-green twig with leaves found it's way out into the sunshine. I'm so looking foward to
see how it grows this summer, and how I'm to get it through the winter.

No comments: