Tuesday, June 28, 2011

Finstil / Fine print

Vaknade med jordens huvudvärk, och insåg att löpning i 25 graders värme kräver att en hel del vatten dricks efteråt. Det hade jag tydligen inte gjort. 2 Alvedon, och en halvtimme till i sängen innan dagen började på allvar.
Bestämde mig för ett senare tåg för att slippa jäkta, och kollade tidtabellen för att vara säker på att tåget gick.
Fick ändå jäkta eftersom jag i min godhet tog ett illaluktande blöjbyte innan avfärd.
Cyklade som en speedad Duracellkanin till tåget, bara för att upptäcka att det tänkta tåget inte alls gick. Skulle visst ha läst det finstilta i tidtabellen.
Sträckte mig efter jobbtelefonen för att meddela att jag blir ännu lite senare, och upptäckte att den visst låg kvar hemma.
Cykling tur och retur till Ostronet.
I 20 graders värme. Ganska svettigt blir det.
Så kan en tisdagsmorgon se ut.

Woke up with the mother of all head aches, and realised that jogging in 25 degrees heat requries a lot of water to be drunk.This I had clearly not done, so popped to pain killers and went back to bed for half an hour. 
Decided to take a later train so that I wouldn't have to rush and checked the time table to make sure the train ran. 
Plan failed as I decided to be kind a change a smelly nappy before I left. 
Cycled to the trian like a Duracell rabbit on speed, only to realise I should have read the fine print. There was no train. 
Reached out to grab the work phone and let them know I'd be even later, and remembered that the phone was still at home. 
Cycled home and back, in 20 degrees, and like a sweaty Betty sat down on the cool train.
This is one way of spending a Tuesday morning.  

No comments: