Tuesday, September 27, 2011

Det är mycket nu... / Never a dull moment

Har lämnat sonen på dagis, maken har just åkt iväg för en heldag i skolbänken, hundarna sover och lugnet lägrar sig i det blå huset.
Med två "att göra listor", fulltecknade såklart, har jag hur mycket som helst att jobba ikapp med idag. Tiden rinner iväg för mig, det här är ju sista veckan med mitt policygäng innan ett nytt kapitel börjar.
Nu ska jag ta ett par djupa andetag och sen beta av en sak i taget. Fördelen med att sitta hemma och jobba är att jag kan jobba koncentrerat. Om jag bara kom igång.
NU - nu kör jag!

Have dropped the little fella off at day care, the bigger fella has just left for a full day in school, the dogs are asleep and the house is at peace. 
With two "to do lists", packed with things to do, I have plenty to dig my teeth into today. It feels like time is running through my fingers like sand, this is my last week with my "policy bunch" before a new chapter begins. 
A few deep breaths now, and then deal with one thing at the time. The advantage of working from home is that there is nothing to interrupt me. If only I got started. 
NOW - lets go!

2 comments:

Mackan said...

Wow vad coolt med inslaget i Må bra!! Ja du måste berätta NÄR det blir. :)
Du fann verkligen detta med löpning barfota. :)

Haha, skrattade när jag läste vad du hade i väskan! Hur stor väska har du egentligen?
Tycker min är full, men det vete sjutton om inte du vinner...Jag har inga böcker i min. Åker inte tåg om dagarna, så det är kanske därför.

Vad jobbar du med när du kan jobba hemifrån?

Ta det lungt och ha det gott!

Sara said...

Väskan är inte ens så stor, det är det värsta!!!
Jobbar som administratör för toppen arbetsgivare som är oerhört flexibla. Toppen, tycker jag att det är!