Thursday, September 29, 2011

Food for thought

Om vi alla under en enda dag, istället för att tänka och tala illa om medmänniskor, skulle bemöda oss om att hitta något positivt och vänligt att säga/tänka, vilka avtryck skulle vi lämna hos andra, i världen och framförallt oss själva? Gott föder gott, ont föder ont.

What if we all for just one day instead of thinking and talking bad about our fellow beings, would make an effort to find something good to think or say. How would that effect other people, the world and, above all, ourselves? Good feed good, bad feed bad.

1 comment:

Mackan said...

Ja så sant! Och du, tänk vad hälsosamt det skulle vara för många som fastnat. Det är just det att de som är västa neggos och skitsnackare sällan vet hur de låter. Inte vet någon annan väg.

Även om man som jag försöker tänka gott om folk och fä finns vänner i min omgivning som får mig att inse att det går att vara än mer positiv. De kan få mig att vända på tankar gällande träning, där jag alltid nedskriver mig själv istället för att lyfta det som är bra osv etc mm