Sunday, July 3, 2011

Felkopplad / Incorrectly wired

Vaknade syndfullt sent i morse, halv tio, och hade en ypperligt nöjd Zassi hoprullad vid min mage. Hon kommer gärna upp i sängen frampå morgonkvisten, och vill då gärna rulla ihop sig vid min mage. Dessvärre ligger numera allt som oftast en liten Andrew där, så hon brukar ge upp ganska snart.
Nu var vi ju barnfria, och det firade hon genom att njuta i stora lass och inte alls bry sig om att klockan var långt efter vanlig promenadtid.
Efter morgonprommisen njöt jag av tystnaden - Liam stannade kvar i sängen en stund till - genom att göra mig en stor balja te och hrm....viskar generad...städa toaletten...
Jag vet! Jag är officiellt störd, och har säkerligen någon allvarlig felkoppling i hjärnkontoret. Valde mellan att sätta mig i soffan och läsa en bra bok eller att städa toaletten. Och väljer det senare. Tragiskt....
Boken jag hade kunnat läsa om jag inte var felvajrad, var Brida av Paolo Coelho. En av mina favvisförfattare, som alltid får mig att granska mig själv utifrån och snurrar igång det andliga igen. Det stannar lixom av ibland. Eller troligen är det så att det snurrar på, men mycket mer långsamt och utan att jag gör något åt det. Tror jag.
En annan bok jag varmt rekommenderar är denna:
Bilden har jag lånat härifrån
Detta är min hushållsbibel, med tips för allt i städväg; "Why green clean", "Ingredients & Recipes","Kitchen", "Bathroom", "Laundry", "General Household", "Outdoor/Gardening/Pets", "Health & Beauty".
Boken är på engelska, men tämligen enkel sådan, så det bör inte ge några problem. Tar gärna emot tips på liknande böcker på svenska. 

Woke up at 9.30 this morning, would you believe it?! Such delight! Curled up by my tummy was a very   happy Zassi. She usually comes up in bed in the morning, but has sort of given up now that Andrew inhabits the bed in the mornings. 
This morning we were, as you know, without a child, so she made the most of it and stayed in bed long after her normal "get-up-and-take-me-for-a-walk"poke in the ribs. 
After the morning walk I made myself a huge cup of tea, enjoying the silence as Liam was still in bed. To celebrate my solitary morning I...hrm...*whisper embarrased*...cleaned the bathroom...
I know! I'm officially mad and have more than likely got some incorrect wiring in the brain. I was chosing between sitting down on the couch and read a book, or clean the bathroom. And I chose the latter. Sad... Very sad...
The book I would have read if I hadn't been incorreclty wired was Brida by Paolo Coelho. This is one of my fave authors, who always makes me take a look at myself from the outside and kickstart the spiritual again. It sort of tends to come to a halt sometimes. Or maybe it's still spinning around, but without me really taking any notice. 
Another book I really want to recommend is "Green clean, eco-friendly cleaning or the home". This is my houshold bible with adivce for every part of cleaning a home; "Why freen clean", "Ingredients & Recipe", "Kitchen", "Bathroom", "Laundry", "General Household", "Outdoor/Gardening/Pets", "Health & Beauty". 

1 comment:

Sharon Elhanati said...

Nu äntligen läst ikapp på din blogg..... Du har ju det vildaste ECO tripp.... LOVELYYYYYYYY..... Beundrar ditt engagemang ..... Hoppas vi ses snart... Har planer på att spendera ett par dagar i Tierp snart... Mulle frågade idag när han fick träffa Little A.... Sweeeeet.....
Pussssssssssssssss