Tuesday, July 19, 2011

Vansinne... / Madness...

400 m. 
3 min vila. 
800m. 
3 min vila. 
1200m. 
3 min vila. 
1600m. 
3 min vila. 
1200m. 
3 vila. 
800m. 
3 min vila. 
400 m. 
DÖD.

Japp, det har jag roat med mig idag tillsammans med löparessen Storebror och Sharon. Båda springer mycket och långt. Jag springer ibland och inte fullt så långt.
Men attans, JAG HÄNGDE MED!! Hur jag gjorde vet jag inte riktigt, men jag gjorde det. Tack vare draghjälp av Sharon och peppning av storebror.
Vi låg på under 2 min per varv, vilket får betraktas som godkänt, och med en total kilometertid på under 5 min om jag inte missminner mig. Behöver kanske inte tillägga att storebror gjorde det på ungefär halva tiden... Men så är han superfit...
Jobbigt som bara 17!! Efter sista varvet där Sharon drog iväg som en skållad råtta tog musten ur mig helt. Hängde inte riktigt med, men höll ett jämnt tempo.
Är riktigt stolt över mig själv, och får väl kanske inse att jag nu klarar av 1 mil utan att helt dö.
Tack Jeppe! Tack Sharon! Det här gör vi om. Om ett halvår eller så...

400 m 
3 mins rest.
800 m. 
3 mins rest
1200 m. 
3 mins rest.
1600 m 
3 mins rest
1200 m
3 mins rest
800 m
3 mins rest
400 m
DEAD

Yep, that's what I've been up to today with running pro's Big brother and Sharon. They run a lot and fast. I run not so often and not quite so fast.
But blimey, I KEPT UP!! Don't know how I did it, but I did! With a bit of help from Sharon who acted hare, and big brother who cheered us on. 
We did it in under 2 minutes per lap, and in all under 5 minutes per kilometer if my memory serves me right. I don't need to tell you that Jeppe did it in roughly half the time Sharon and I did it, but then he'r really REALLY fit. 
It was really hard going! Sharon bolted off like a cannon ball on the last lap, and I didn't quite keep up but still managed to keep a steady pace. 
I'm quite proud of myself, and might have to tear down yet another mental barrier saying "You can never run 10 km's". 
Thanks Jeppe! Thanks Sharon! Let's do it again. In 6 months or so...

1 comment:

Sharon Elhanati said...

VI VAR SÅÅÅÅÅÅ BRA IDAG........ TACK FÖR ATT DU DROG MIG RUNT..... ;-)))) KRAMAR