Friday, July 8, 2011

I min dröm bor jag i en timrad, rödmålad stuga i en glänta i skogen. Jag och min familj. I den stora hagen runt knuten går två nordisar och betar av det gröna gräset. I det likaså rödmålade timrade stallet ligger en katt och solar i dörröppningen, och i anslutning till stallet ligger hönshuset där hönsen går och pickar förnöjt. 
Ute på gården springer hundarna runt och leker, och min älskade Andrew sitter barbent och barfota högt uppe i äppelträdet i kojan han byggt med sin pappa. 
I huset knarrar trägolvet där vi går, och väggarna viskar till oss och berättar om det gamla husets historia. På kvällarna hör vi hustomten tassa runt och se till sitt hus. 
När solen går ner sitter jag på trappan och lyssnar till tystnaden. Avsaknaden av gatuljus gör att jag ser varje stjärna så klart, och månen ter sig så nära. Gårdstomtarna smyger omkring och ser till djuren, och gör vad de gjort sedan urminnes tider. 
Från hagen hörs hästarna frusta, och över ängen lägger sig en tunn dimma där älvorna dansar. Mitt i dansen kommer en mörk skepnad klivandes genom ängsgräset. Älgen stannar till, och våra blickar möts innan han fortsätter ut i skogen. 
Dofterna som når min näsa är moder jords egen parfym, och tystnaden är den som mitt hjärta alltid söker efter. 

En dag ska jag leva min dröm. Den dagen ska snart komma.

Bilden har jag lånat härifrån
 
In my dream I live in a red loghouse, in a clearing in the deep forest. Me and my family. In the meadow behind the house are my two horses, enjoying the lush green grass. In the stables, also a sturdy red log house, a cat is sun bathing in the doorway. The hens are happily pecking the ground in the hen house around the corner.
Out in the garden the dogs are running around playing, and high up in the apple tree you'll find my sweetest Andrew bare foot in the tree house he's built with his dad.
In the house the wooden floor creaks as we walk on it, and the walls whisper and tell us the story of this old house. Late in the evening we can hear the house gnome walking around, making sure his house is in order.
As the sun sets I sit on the stairs and listen to the silence. Without any disturbing street lights I can see the stars so clearly, and the moon appears to be so close I could reach out and touch it. The garden gnomes tip toe around, making sure all the animals are well looked after, just as they've done since the dawn of time. 
I can hear the horses whisk away the flies with their tails. Over the meadow a light mist is setting, and the fairies begin to dance. A dark shade appears through the mist, and slowly takes shap. The moose stands still, and through the mist our eyes meet before he turns and disappears into the night. 
The smells that surrounds me are Mother Earth's own perfume, and the silence is what my heart has always yearned for. 

One day I will live my dream. That day will soon come.

No comments: