Saturday, July 16, 2011

Run Forrest, run!

Åh vad det kan vara skönt att springa en trudelutt ibland. Perfekt väder idag, molnigt och ett mycket fint duggregn. Hade bestämt mig för en runda, som jag trodde skulle vara minst 7 km och gav mig iväg med Zassi i ett snäppet lugnare tempo än sist. Lätt i benen och ganska snopen när jag kom ut ur skogen och bara hade rakan hem. Funderade ett tag på att ta en extra sväng runt Söderby, men vid det laget hade den fina duggregnet övergått i ganska rejält regn så vi höll oss till planen.
Totalt sett blev det 6, 5 km på 41 min, så det får väl vara helt ok. Men, lite irriterad på att det inte var längre. Jaja, hinner jag kanske det får bli en lite längre sväng i morgon.
Jag har i alla fall bräckt den mentala gräns på 5 km som jag haft i så många år. Har alltid sagt att jag inte klarar med än 5 km, och nu är det så härligt att känna att 7-8 km nog inte är något större problem.

How wonderful it is to go running sometimes. Today the weather was perfect, overcast and with a very light drizzle. I'd decided on a round that I thought would be at least 7 km's, and headed off with Zassi at a slower pace than the last time. With light legs but somewhat surprised we got out of the woods and on the home stretch. For a while I pondered running an extra bit around the next village, but at that point the ligth drizzle had turned into proper rain so I decided against it. 
We ran 6,5 km's in 41 minutes, which is ok. But, I am annoyed that it wasn't the 7 km's I'd planned on. 
Maybe I'll have time for a run tomorrow as well. 
At least I've made history of the mental limit of 5 km's that I've had for sooo long. I've always said that I'm only capable of 5 km's and not anything longer. 
Now I know I can easily run more than those 5 km's, and probably 7-8 km's without dying. 

1 comment:

Sharon Elhanati said...

BRAVOOOOO... Du är ju fantastisk... nästa vecka så springer vi tillsammans..... Mät upp en mil-runda på Jogg. Så vallar jag dig runt;-))) heheheee.... Kan du springa 6-7km - så kan du springa en mil.. Jag lovar...