Saturday, July 9, 2011

SEMESTER! / HOLIDAY!

Fredag och sista dagen innan semestern. Hade bestämt mig för att gå redan efter lunch, ville fira semestern med mina grabbar.
Knatade iväg till stationen in den dallrande värmen, tog mig upp för trappan till perrongen. Nu började svetten göra entré. "Tåg ersatt av buss". Underbart.
Ner för trappan igen, och vidare till busslingan. Bussen borde komma om någon minut eller två. En hel massa minuter senare hade fortfarande ingen buss kommit. Någon ringde och fick besked att den var 30 minuter försenad. Underbart. Helt j-kla underbart.
Vid det här laget rinner svetten nerför min rygg. Jag bär en bomullsklänning som visar all antydan till fukt. Underbart. Helt jäkla fantastiskt underbart.
Hem kom jag till sist, en och en halv timme senare än planerat.

Bilderna nedan visar att jag trots en mindre bra start på ledigheten har haft två härliga dagar!

Friday and the last day before my holidays. Decided to go really early, after lunch, to get home to my boys early and celebrate freedom!
Trundled to the train station in the sweltering heat, up the stairs to the platform with the sweat beginning to make an appearence. "Train cancelled. Replaced by bus". Great. Just great. 
Down the stairs and to the bus stop. The bus should only be a minute. Loads of minutes later still no bus. Apparently it's 30 minutes delayed. Absolutely fecking great. 
By now the sweat is running down my back. And I'm wearing a cotton dress that will show any kind of liquid. Great. Absolutely fecking brilliantly great. 
Got home in the end, roughly 1,5 hours later than planned. 
Thank god I've now got 4 weeks of freedom ahead of me!!


Here's proof that I've had two fantastic days despite the not so good Friday. 


Det är så härligt att bada i mormor och morfars stora bassäng...
I love playing in mormor and morfar's big pool...

HOPP!! ...men den jättestora vattenpölen på gatan är rätt rolig den med!
JUMP!! ...but the really big puddle on the street is great fun too!!

Kolla vilken stil jag har!!
Check out my style!!



Perfekt djup för lite simträning!
Perfekt depth for a bit of swimming practice!


Plask plask!
Splash!

4-hjulsdriven '09:a.
4 wheel drive '09
Att se min Zassi leka så här med en annan hund, i det här fallet brorsans Kompis, gör mig glad ända in i själen! Det är inte ofta hon hittar någon som ser förbi hennes "hundspråksdyslexi". UNDERBART!!
Watching my Zassi playing like this with another dog, in this case my brother's Kompis, makes my heart sing with joy! It's not often she meets a dog that sees past her "dog language dyslexia". WONDERFUL!!!



No comments: